MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ

MADDE 1- TARAFLAR

1.1- SATICI:

Ünvanı: OSTİM Teknik Üniversitesi Hayat Boyu Öğrenme, Uygulama ve Araştırma Merkezi (OTÜSEM)
Adresi: 100 Yıl Bulvarı OSTİM Prestij Blokları F Blok OSTİM 06379 ANKARA
Telefon: (312) 386 1092
İnternet Sitesi : www.otusem.ostimteknik.edu.tr
E-Posta: [email protected]
Müşteri Hizmetleri Telefon: 0312 911 9291
Mersis Numarası:

 

1.2- ALICI (TÜKETİCİ):

Başvuru formunda online olarak girilen aşağıdaki bilgiler;

Adı/soyadı/:......................................

Alıcı Mail Adresi: .........................................................

Adresi:...............................................

Telefon:.....................................................................,

 

MADDE 2- KONU

İşbu sözleşmenin konusu, TÜKETİCİ’nin www.otusem.ostimteknik.edu.tr internet sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanmasıdır.

 

MADDE 3- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/HİZMETİN ÖDEME VE TESLİMATINA İLİŞKİN BİLGİLER

3.1- Sözleşme konusu hizmetin adı, KDV dahil satış fiyatı, vade koşulları, ödeme şekli, kullanım süresi, satış bedelinin hangi kalemlerden oluştuğu ve hangi hizmet alındığında hangi borçların doğacağı ile hizmetin temel nitelikleri www.otusem.ostimteknik.edu.tr web sayfasında ilgili eğitim programı açıklamalarında belirtilmiştir.

Başvuru Yapılan Hizmet bilgileri;

Ürün/Hizmet Adı ve Temel Nitelikleri

Adet

Kullanım Süresi

Satış Bedeli
(KDV dahil toplam TL)

Vadeli Satış Bedeli
(KDV dahil toplam TL)

 

 

 

 

 

 

3.2- Ödeme Şekli: Ödeme, ödeme sekmesinde alıcı tarafından belirlenen ve iş bu sözleşmenin eki ödeme belgesi ile tevsik edildiği şekilde yapılacaktır.

  • Sipariş özeti sayfasında sipariş toplamının kaç taksitle ödeneceği bilgisi bulunmaktadır.
  • Bankanız kampanyalar düzenleyerek sizin seçtiğiniz taksit adedinin daha üstünde bir taksit adedi uygulayabilir, taksit öteleme gibi hizmetler sunulabilir. Bu tür kampanyalar bankanızın inisiyatifindedir ve SATICI bilgisi dâhilinde olması durumunda sayfalarımızda kampanyalar hakkında bilgi verilmektedir.

3.3- Vadeli satışların sadece Bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle TÜKETİCİ, ilgili faiz oranlarını ve temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini, yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile ilgili hükümlerin Banka ve TÜKETİCİ arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder.

3.4- TÜKETİCİ tercih ettiği ödeme şekline göre işbu sözleşmeyi online olarak onaylayarak veya kendisine mail olarak gönderilen sözleşmeyi imzalı olarak SATICI’ya ulaştırarak sorumluluklarını yerine getireceğini kabul ve taahhüt eder.

3.5 – İade Prosedürü:

TÜKETİCİ’nin cayma hakkını kullandığı durumlarda ya da siparişe konu olan ürün/hizmetin çeşitli sebeplerle tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile TÜKETİCİ’ye bedel iadesine karar verilen durumlarda, ödeme seçeneklerine ilişkin iade prosedürü aşağıda belirtilmiştir:

a) Kredi Kartı ile Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü,

Alışveriş kredi kartı ile ve taksitli olarak yapılmışsa, TÜKETİCİ ürün/hizmeti kaç taksit ile aldıysa Banka TÜKETİCİ’ye geri ödemesini taksitle yapmaktadır. SATICI bankaya ürün/hizmet bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların TÜKETİCİ’nin kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına Banka tarafından aktarılır. TÜKETİCİ’nin satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve TÜKETİCİ iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Kredi kartına iade, SATICI’nın Banka’ya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, Banka tarafından yukarıdaki prosedür gereğince yapılacaktır. TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

b) Havale/EFT Ödeme Seçeneklerinde İade Prosedürü

İade, TÜKETİCİ’den banka hesap bilgileri istenerek, TÜKETİCİ’nin belirttiği hesaba (hesabın fatura adresindeki kişinin adına veya kullanıcı üyenin adına olması şarttır) havale ve EFT şeklinde yapılacaktır. SATICI bankaya ürün/hizmet bedelinin tamamını tek seferde geri öder.

Havale/EFT yoluyla alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği TÜKETİCİ’ye nakit para ile ödeme yapamaz. SATICI, bir iade işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile iadesini yapacak olup, SATICI ilgili tutarı Banka’ya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda anlatmış olduğumuz prosedür gereğince TÜKETİCİ’ye nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. TÜKETİCİ, bu prosedürü okuduğunu ve kabul ettiğini kabul ve taahhüt eder.

3.6- Teslimat Şekli ve Hizmet Kullanım Şartları :

Sözleşmeye konu hizmet dijital içerik hizmeti olduğu için, ALICI satın alma işlemini yaptığı an hizmetten faydalanmaya başlayabilir. Satın alma işlemleri; tüketicinin işbu mesafeli satış sözleşmesini yazılı veya elektronik olarak onaylar. Mesafeli Satış Sözleşmesinin TÜKETİCİ’nin tercih edeceği ödeme seçeneğine göre Tüketiciye MAİL yoluyla ulaştırılması durumunda sözleşmeyi kabul anlamına gelen prosedür ise şu şekilde işleyecektir; Belirttiği iletişim bilgilerine SMS veya mail olarak gönderilen Müşteri Onay Kodunu KABUL yazarak cevaben tekrar gönderir. Bu aşama sonrasında taraflarca sözleşme kurulmuş kabul edilecek olup sözleşme mail yoluyla Tüketiciye iletilecek ve ıslak imzalı olarak geri alınacaktır.  

Dijital Eğitim İçeriğini başarıyla tamamladığı takdirde sertifikası mail adresine iletilecek olup basılı sertifikanın da TÜKETİCİNİN sistem üzerinden girdiği adrese kargo gönderimi yapılacaktır. Sözleşme tesliminde yaşanabilecek herhangi bir sorun halinde bu sorun, Kullanım Koşulları’nda ve işbu sözleşmede yer alan e-posta yahut posta adreslerine derhal yazılı şekilde bildirilmelidir. Online hizmet paketinin tesliminde yaşanabilecek herhangi bir sorunun derhal SATICI’ya yazılı olarak posta veya e-posta yoluyla bildirilmesi gerekmektedir, aksi halde SATICI herhangi bir sorumluluk kabul etmemektedir.

Sertifikalı eğitimlerde sertifikanın paketleme, kargo ve teslim masrafları SATICI tarafından karşılanmaktadır. Teslimat, anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile, TÜKETİCİ’nin yukarıda belirtilen adresinde elden teslim edilecektir. Sertifikanın teslimi anında ise TÜKETİCİ’nin adresinde bulunmaması durumunda dahi Satıcı edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, TÜKETİCİ’nin ürün/hizmeti geç teslim almasından ve/veya hiç teslim almamasından kaynaklanan zararlardan ve giderlerden SATICI sorumlu değildir. SATICI, sözleşme konusu ürün/hizmetin sağlam, eksiksiz teslim edilmesinden sorumludur. Kargo tesliminde sertifikanın kontrol edilerek basılı sertifikada olağan dışı kıvrılma, katlanma, tahrip edilme ve sair bozulmalar mevcut ise gerektiğinde durumun kargo teslim tutanağı ile tutanak altına alınması ve SATICI’ya bildirilmesi gerekmekte olup tutanak altına alınmayan bozulmalardan SATICI sorumlu olmadığı gibi yeni bir sertifika da göndermekle yükümlü değildir. Tutanak altına alınmayan bozulmalar kapsamında talep edilecek yeni basılı sertifika, ürün/hizmet bedeline dahil olmayıp çıktı, paketleme, kargo ve sair ücretleri TÜKETİCİ’ye aittir.  

3.7. Sözleşmeye konu ürün/hizmet, alınan dijital eğitim içeriği ile eğitim sonunda yapılacak sınavdan yeterli not alınıp hak edilmesi durumunda kargolanacak sertifikayı/belgeyi kapsamaktadır. TÜKETİCİ ilgili dijital içerik açıklamalarında belirtilen süre boyunca dijital içeriklere erişebilecek ve sınavlı eğitimler için 3 kez sınava girme hakkına sahip olacaktır. Yapılan ödeme, belirlenen süre içerisinde sınav başarıyla tamamlanana kadar sağlanacak eğitim erişimini ve eğitimin başarıyla tamamlanması durumunda hak edilecek sertifika/belgeyi kapsar.

 

MADDE 4- SATIŞ BEDELİNİN İÇERİĞİ VE KAPSAMINA İLİŞKİN BİLGİLER

SATIŞ BEDELİNİN İÇERİĞİ VE KAPSAMI

a-) Videolara Erişim Bedeli (Cayma Hakkı Bulunmamaktadır)

%80

b-) İnsan Kaynakları Destek Bedeli (Sertifikalı eğitimler dışında bu oran %20’dir.)

%10

c-) Sertifika Bedeli (Yalnız Sertifikalı Eğitimler İçin)

%10

 

Satış bedelinin kapsamı yukarıda belirtilen kalemlerden oluşmaktadır. %80 olan videolara erişim bedeli ilk video için tüketiciye şifresinin ulaştırılması ile; %10 olan İnsan Kaynakları Destek Bedeli insan kaynakları ve call center hizmetlerinin alınmaya başlanmasıyla; %10 olan Sertifika Bedeli, Tüketicinin sınava girip başarılı olması sonucu satıcı tarafından hak edilecektir. Tüketici kullandığı hizmet aşamalarına denk gelen bedellerin tamamını ödemekle mükelleftir. Aksi durumda Satış bedeli üzerinden hesaplanacak ve kullanılan hizmet sonucu ödenmemiş bulunan her hizmetin yüzde oranı kadar bedel için cebri icra dahil tüm yasal yollara başvurma hakkı saklıdır.

MADDE 5- CAYMA HAKKI

TÜKETİCİ, SATICI ile imzaladığı işbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin, madde 4’de ve sözleşmenin diğer maddelerinde yer alan tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı haller hariç cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak TÜKETİCİ, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, TÜKETİCİ’nin veya TÜKETİCİ tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır. TÜKETİCİ, satın almış olduğu canlı ders hizmetini, sözleşmenin kurulduğu günden yahut online teslimden itibaren, sözleşmede yer alan tüketicinin cayma hakkını kullanamayacağı maddeler hariç 14 gün içinde iade edebilir. Cayma bildirimi, e-posta yoluyla yahut SATICI’nın 100 Yıl Bulvarı OSTİM Prestij Blokları F Blok OSTİM 06379 ANKARA adresine posta yoluyla yapılmalıdır. E-posta yoluyla yapılan cayma bildirimlerine karşı en kısa süre içerisinde TÜKETİCİ’ye e-posta yoluyla dönüş sağlanır. Sözlü cayma beyanı Kanun ve Yönetmelikler gereği geçerli değildir.

 

TÜKETİCİ AŞAĞIDAKİ SÖZLEŞMELERDE CAYMA HAKKINI KULLANAMAZ:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve SATICI veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürün/hizmetlere karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

h) ELEKTRONİK ORTAMDA ANINDA İFA EDİLEN HİZMETLER VEYA TÜKETİCİ’YE ANINDA TESLİM EDİLEN GAYRİMADDİ MALLARA İLİŞKİN SÖZLEŞMELER.

ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, TÜKETİCİ’nin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

İ) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’una bağlı kalınarak ve 27/11/2014 tarihli 29188 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 2. Maddesinde dijital içerik; ‘’Bilgisayar programı, uygulama, oyun, müzik, video ve metin gibi dijital şekilde sunulan her türlü veri.’’ Şeklinde, kalıcı veri saklayıcısı; ‘’Tüketicinin gönderdiği veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her türlü araç veya ortamı.’’ Şeklinde tanımlanmıştır. İşbu sözleşme konusu ürün/hizmet, yönetmelikte tanımlanan dijital veri veya kalıcı veri saklayıcısı ile iletilecek ürün veya hizmettir.

j) Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesinin 1. Fıkrasının ‘’ğ’’ bendi ‘’ Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.’’ uyarınca, katılımcının almış olduğu ürün veya hizmeti iade ederek sözleşmeden CAYMA HAKKI BULUNMAMAKTADIR. Katılımcı işbu sözleşmeyi okuyarak onaylaması ile yasal düzenlemeler gereği cayma hakkının OLMADIĞINI, kabul ve beyan etmiş olur.

k) Ürün veya hizmetin katılımcı/alıcıya iletilmesi, katılımcı veya alıcının talepleri doğrultusunda, yönetmelikte tanımlanan kalıcı veri saklayıcısı ile sağlanacak ise, Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin 15. Maddesinin 1. Fıkrasının ‘’e’’ bendi ‘’ Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.’’ uyarınca, bu ürünlerin ambalajının açılmış olması halinde İADESİ KABUL EDİLMEYECEK, bu katılımcı/alıcı CAYMA HAKKINI KULLANAMAYACAKTIR. Bu durumda cayma hakkının on dört gün içerisinde kullanılabilmesi için, iletilmesi istenen hizmete ilişkin kalıcı veri saklayıcısının paketinin açılmamış olması, satın alınan dijital ürünün kullanıcıya gönderilen ve/veya tüketici tarafından www.ostimteknik.edu.tr adresinden alınan kullanıcı adı veya şifre ile sisteme giriş yapılmamış olması, ambalajının bozulmamış olması gerekmektedir. Bu madde çerçevesinde hareket etmeyen alıcı/katılımcı cayma hakkını KAYBEDECEĞİNİ ÖĞRENDİĞİNİ işbu sözleşmeyi onaylayarak kabul ve beyan etmiş olur.

 

MADDE 6 - KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI ve GİZLİLİK POLİTİKASI

SATICI, www.otusem.ostimteknik.edu.tr sitesi üzerinden TÜKETİCİ'ler tarafından kendisine iletilen bilgileri "Gizlilik Politikası" ve "Web Sitesi Kullanım Koşulları" hükümleri doğrultusunda kullanabilir. Bu bilgileri işleyebilir, bir veri tabanı üzerinde muhafaza edebilir. SATICI aynı zamanda; TÜKETİCİ'nin kimliği, adresi, elektronik posta adresi, telefon numarası, IP adresi, https://otusem.ostimteknik.edu.tr sitesinin hangi bölümlerini ziyaret ettiği, hangi derslere katılım sağladığı, domain tipi, browser tipi, ziyaret tarihi, saati vs. bilgileri de istatistiki değerlendirme, kampanyaların duyurusunu yapma, hukuki hakların kullanılması ve kişiye yönelik hizmetler sunma gibi amaçlarla kullanabilir. TÜKETİCİ'lere ait kişisel bilgiler, kanunla yetkili kılınan mercilerin talebi ve aşağıda sayılan haller hariç olmak üzere gerçek ve tüzel üçüncü kişilere açıklanmayacaktır.

TÜKETİCİ, kendisi tarafından iletilen kişisel bilgilerin SATICI, mevcut ve ilerideki iştirakleri, bağlı şirketleri, ortakları, halefleri ve/veya bunların belirleyecekleri üçüncü kişiler-kuruluşlar tarafından her türlü tanıtım, reklam, promosyon, iletişim, satış, pazarlama ve benzeri işler için süresiz olarak veya öngörecekleri süre ile kaydedilmesine, yazılı/manyetik arşivlerde tutulmasına, muhafazasına, işlenmesine, güncellenmesine, paylaşılmasına, transferine ve kullanılmasına, aksi belirtilmediği sürece SMS, internet, mektup, telefon vb. kanallardan temasa geçmelerine izin vermektedir.

Şayet ALICI, veri paylaşım tercihlerini değiştirmek isterse, bu talebini, SATICI tarafından belirtilen iletişim kanallarına iletebilecektir. https://otusem.ostimteknik.edu.tr sitesine üyelik, ürün/hizmet alma ve bilgi güncelleme amaçlı girilen bilgiler, keza kredi kartı ve banka kartlarına ait gizli bilgiler diğer internet kullanıcıları tarafından görüntülenmemektedir.

 

MADDE 7- GENEL HÜKÜMLER

7.1- TÜKETİCİ, www.otusem.ostimteknik.edu.tr  internet sitesinde sözleşme konusu ürüne ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.

7.2- Ürün/Hizmet sözleşme tarihinden itibaren en geç 30 gün içerisinde teslim edilecektir. Ürün/Hizmetin teslim edilmesi anına kadar tüm sorumluluk SATICI’ya aittir.

7.3- Sözleşme konusu ürün/hizmet, TÜKETİCİ tarafından başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.

7.4- SATICI, sözleşme konusu ürün/hizmetin otusem.ostimteknik.edu.tr web sayfasında belirtilen niteliklere uygun uygun bir şekilde teslim edilmesinden sorumludur.

7.5- Sözleşme konusu ürün/hizmetin teslimatı için işbu sözleşmenin bedelinin TÜKETİCİ’nin tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır. Herhangi bir nedenle ürün/hizmetin bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir ise, SATICI ürün/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.

7.6- Ürün/hizmetin tesliminden sonra TÜKETİCİ’ya ait kredi kartının TÜKETİCİ’nin kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün/hizmet bedelini SATICI’ya ödememesi halinde, TÜKETİCİ’nin kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün SATICI’ya gönderilmesi yada hizmetin kullanılmaması zorunludur.

7.7- Garanti belgesi ile satılan ürünlerden olan veya olmayan ürünlerin ayıplı (arızalı, bozuk vb.) halinde veya garanti kapsamında ve şartları dahilinde arızalanması veya bozulması halinde gerekli onarımın yetkili servise yaptırılması için söz konusu ürünler SATICI’ya gönderilebilir, bu takdirde kargo giderleri SATICI tarafından karşılanacaktır.

7.8- 385 sayılı vergi usul kanunu genel tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir

 

MADDE 8- UYUŞMAZLIK VE YETKİLİ MAHKEME

İşbu sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; ANKARA Mahkemeleri yetkili olup; uygulanacak hukuk Türk Hukuku’dur. Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerli olmak üzere her yıl Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar olan ihtilaflar için TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda ise TÜKETİCİ işleminin yapıldığı veya TÜKETİCİ ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Mahkemeleri Yetkili olacaktır.

 

MADDE 9- BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ

İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller ve iş bu sözleşmede belirtilen istisnalar dışında, e-mail aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.

Satışın gerçekleşmesi ile birlikte TÜKETİCİ, işbu sözleşmenin ve KULLANIM KOŞULLARI’nın tüm hükümlerini kabul etmiş sayılır. TÜKETİCİ’nin, bu işbu sözleşmenin yahut KULLANIM KOŞULLARI’nın herhangi bir hükmünü ihlal etmesi halinde, OSTİM Teknik Üniversitesi Hayat Boyu Öğrenme, Uygulama ve Araştırma Merkezi tüm yasal yollara başvurma hakkına sahiptir. İşbu KULLANIM KOŞULLARI’nda hüküm yer almayan hususlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, Sınai Mülkiyet Kanunu, Fikir Ve Sanat Eserleri Kanunu, Endüstriyel Tasarımların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Markaların Korunması Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, Türk Borçlar Kanunu ve sair mevzuat hükümleri uygulanır.

SATICI : OSTİM Teknik Üniversitesi Hayat Boyu Öğrenme, Uygulama ve Araştırma Merkezi.

ALICI (TÜKETİCİ) : ............................

Tarih :..........................................

OTUSEM